יום שבת, 10 ביולי 2010

בת שנה וחצי מתרגלת תרגילי נשימה??

ומעשה שהיה כך היה.. לפני מס. חודשים היינו באוטו ביתי ליה ואני. היה פקק אימתני שהזדחל לו לאיטו ולא נראה שיש "שחרור" באופק... שתינו היינו עצבניות והתחלנו לאבד את הסבלנות.. לעניין תרמו גם חברי הנהגים שצפרו, דחקו והשתחלו לכל פינה אפשרית על מנת להתקדם בעוד חצי צעד... מוכר לכם, אני בטוחה..
מה קורה בד"כ? הילד מאבד את סבלנותו, צועק וזועק, אם יש לך מזל ומישהו נמצא שם מאחור אז יש סיכוי לרגיעה.. מה קורה כשאין שם אף אחד מלבד הפעוט המותש?? התחלתי לספר לה סיפורים - לא עזר.. שרתי שירים - לא עזר.. התחלתי לנשום עמוק בקולניות ולדבר אליה בקול הרגוע ביותר שהצלחתי לגייס.. סיפרתי לה מה אני עושה וביקשתי ממנה להצטרף אלי.. בואי ננשום יחד, ליה, אמרתי.. תפסיקי לבכות.. פתאום השתררה דממה ושמעתי אותה נושמת עמוק..! ממש כפי שתיארתי לה.. לאחר כמה נשימות היא החלה לחייך ואף לצחוק, הדמעות עדיין היו על לחייה אך המצברוח בהחלט השתנה..
עשינו זאת מאז הרבה פעמים, לא תמיד זה עובד מיד, אך הרבה פעמים דווקא כן..
חשוב לציין שהיה רקע לעניין - ליה רואה אותי פעמים רבות מתרגלת יוגה, אני מספרת לה על שמות התנועות, והרבה פעמים מתרגלת לידה נשימות והרפיה - כנראה שמשהו "נספג" וזה היה לה מוכר, לכן ניאותה לשתף פעולה..
מסקנה: אף פעם לא מוקדם (ולא מאוחר..) לתרגל יוגה ולצורך העניין תרגילי נשימה..
כזכור, כולנו נושמים, אך לא כולנו נושמים נכון..
נשימה שטחית מובילה למתחים מצטברים ואף למחלות בטווח הרחוק. לעומת זאת, נשימה נכונה ותרגול של תרגילי נשימה יכולה להוסיף לנו הרבה בריאות, מכיוון שחמצן טרי זורם לתוך כלי הדם ומזין את כל מערכות הגוף והאיברים, מצב הרוח משתנה (לא סתם אומרים לנשום עמוק ולספור עד 10 כשכועסים..), לשנות את התדר בו אנו נמצאים (מבחינת גלי המוח),
וכמובן להסיר את המתח ובכך לתרום לרגיעה..
אז יש לנו את כל הסיבות לנשום עמוק ונכון....
למה שלא תתחילו כבר עכשיו? קדימה.. לשאוף מלוא הריאות אוויר (רצוי דרך האף) ולנשוף החוצה באיטיות..
אגב, למה דרך האף??
לכך מס. תשובות:
1. האוויר שננשף דרך האף עובר בנחיריים המשופעות פלומת שיער ייחודית המגינה עלינו מפני כניסת פולשים בלתי רצויים, האבק והלכלוך נתפס בהם וברירית שבדרך וכך האוויר שאנו נושמים למעשה עובר דרך פילטר..
2. על פי כתבים יוגיים עתיקים האוויר שנכנס דרך האף תורם לקירור המוח.
יש עוד סיבות אך לא אעמיס עליכם.. זה מספיק לבינתיים.. :)

ישנם תרגילי נשימה המבוצעים במכוון דרך הפה, למטרות שונות, לדוגמא תרגיל "נשימה מקררת".
לתרגיל זה מס. גרסאות, אתן לכם את הקצרה והקלה ביותר:
פה פתוח מעט, קצה הלשון נוגעת בחיך העליון.
לנשום פנימה אוויר טרי דרך הפה הפתוח, לחוש את קרירות האוויר מתפשט בתוך הפה ולסגור אותו.
לנשוף החוצה דרך האף ולחזור על כך מספר פעמים..
תרגיל מצויין לימי הקיץ החמימימימידי... ואפשר לתבל בעצימת העיניים והדמייה של קרחון גדול, נוף מושלג וכל דבר שמזכיר לכם את ההפך מחום יולי-אוגוסט..
שיהיה המשך קיץ נעים וקרירררררר..

ואל תשכחו לנשום (נכון..)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה